Banjir lagi | my blog

Tuesday, March 29, 2011

Banjir lagi

Seperti yang dijangkakan....keadaan cuaca hujan berterusan telah menyebabkan banjir melanda negeri Perlis. (keadaan masih terkawal)

Banyak dah sekolah yg ditutup termasuk sekolah anak aku....lepas sejam aku antar anak aku pegi sekolah....member aku, cikgu ular sawa (Mat Koi) call suruh pi ambik anak.....sekolah tutup....exam pun tunda.......nampak macam syok jer anak2 aku.....

Petang semalam nak cari roti gardenia pun susah....semua kedai sold out.....nampaknya kali nie ramai yg bersedia lebih awal....pengalaman tahun lepas banyak memberi pengajaran untuk kali ini.....tahun lepas semua orang tak menyangka banjir akan seburuk itu......kali nie...walaupun keadaan banjir masih lagi terkawal.....petanda keadaan akan makin buruk nampaknya macam nak jadi kenyataan....sbbnya.....hujan masih lagi berterusan....kejap berhenti...kejap hujan lebat......

Baru kejap tadi....KMP membenarkan student balik kampung sampai Ahad nie.....semua kelas dibatalkan.....yahoo.....jgn dok syok sgt....hangpa nak exam lagi 2 minggu.....

Ada yang merungut.....rasa sedih sbb banjir....tp kita jgn lupa...sekurang-kurangnya banjir lebih baik dari Tsunami.....orang Jepun lagi teruk dari kita.....terimalah dengan redha ketentuan dari ilahi.....Mudah-mudahan banjir kali nie tak seburuk 2010.........amin......

No comments:

Post a Comment