Cermin EG6 Cromax...pecah!!! | my blog

Thursday, June 28, 2012

Cermin EG6 Cromax...pecah!!!


Salam semua....kekadang malang tak berbau....dalam dok beringat tapi kalau dah bukan rezeki....nak buat macamna.....tak boleh nak lawan ketentuan.....cuma yang pasti....lepas nie kena lagi berhati-hati....

Bila sebut saja barang2 rare.....nie salah satu benda alah yg dah semakin pupus....tp mempunyai pemintaan yg sgt tinggi dikalangan hardcore kereta di Malaysia.....cermin cromax....tak kira la honda atau mitsubishi....yg pasti ianya menjadi buruan....

Apa yg best dengan cermin cromax nie....dari apa yg aku tau....

"keistimewaan dia cermin ni senang jaga, tak mudah calar, takkan berbintik-bintik, takkan kelabu walaupun dh lama...Kalau pasang kat cermin depan atau belakang....bila drive waktu malam, lampu dari kereta depan atau belakang tak pecah (mata tak silau sgt)...."

Nie contoh la cermin cromax

Selalunya cermin cromax nie ada 2 kaler....coklat n hijau...kaler nie la yg selalu jumpa pun...

Selain kereta....kaca mata pun ada yg gunakan cermin cromax.....

Bila cerita pasal cermin cromax nie.....ada satu kesah menyayat hati aku nak kongsi...hi..hi..hi...hari sabtu lalu....aku diminta oleh member aku untuk hantarkan cermin cromax EG6 ke Alor Setar utk dipos guna lori....buyer dari KL dah beli.....punya la gila.....sanggup ambik risiko....

Kami pun masukkan lah cermin nie dalam bonet kereta aku....dah rasa mcm kompiden jer....aku pun bawa la cermin tue ke tempat yg dijanjikan......sampai sana...bila time nak kuarkan cermin dalam bonet.....astaga!!! pecah bai....terbelah dua....melopong aku kejap....dah la susah mau dapat...pecah la plak.....bila dipikir2 balik.....nak bawa cermin nie mmg byk risiko....nak dapat untung sikit2...last....habuk pun tarak.....tue la yg dikatakan takdir......apa yg penting...kita kena redha dan terima itu sebagai ujian ataupun kifarah dari Allah di atas dosa2 yg telah kita lakukan....:)

Sampai hari nie aku masih lagi rasa terkilan....sbb sikit saja lalai...bukan setakat cermin pecah berderai....hati buyer yg dah syok gila sbb dapat beli cermin cromax pun hancur berderai.....hampa dia bila bagi tau cermin tue pecah ditengah jalan.....dalam kes nie....duit bukan alasan...sbb ada duit belum tentu boleh dapat barang yg kita nak nie....apa-apa pun....berhati-hati lain kali.......babai....

No comments:

Post a Comment