Kasih Tercipta... | my blog

Tuesday, March 17, 2009

Kasih Tercipta...







Aku Terima nikah Zatur-Rawihah bt. Md. Zain dengan mas Kahwin sebanyak yang tersebut...sah......emm...sah......amin.......

Kami dijabkabulkan pada malam 2 Mei 2003 di rumah mertua aku di Kg Ladang Kuala Terengganu dengan disaksikan oleh seantero penduduk kampung...nasib baik hero sekali lafaz jer...syukur Alhamdulillah aku dikurniakan seorang isteri yang baik budi pekertinya...sabar...cool...memahami...takper... tak cun macam sofea jane takder hal...sebab yang paling penting dia membahagiakan aku...



Perkenalan kami berputik ketika cuba disatukan di dalam lif oleh member-member kelas aku masa menuntut di UiTM Shah Alam...masa tue la baru aku rasa macam tertarik melihat isteri aku nie...Namanya yang unik juga merupakan salah satu penyebab yang aku minat dengan isteri aku nie...setelah mengenali hati budi masing-masing...habis saja konvo...aku terus hantar rombongan meminang.....bertunang tak lama....6 bulan jer kot....lepas tue terus kahwin....



Masa aku mula mengayat isteri aku nie....aku cuma guna modal lagu spider...untuk menyatakan isi hati aku nie (iiiee gelinya telinga aku bila tulis ayat mcm nie)...tapi itu hakikat yang terjadi....aku tak boleh bohong....walaupun aku bukan mat jiwang...tapi dalam hidup nie ada satu masa kita tak boleh elak untuk feeling.....sebabnya kita nie manusia yang biasa...itu tandanya kita sempurna...



Mungkinkah Akan Terjadi



Seringkali hati bertanya

Tiap saat kita bersama

Sampai bilaku harus memendam rasa

Tak pernah aku merasai

Bibir terkunci



Jiwa bergelora rasa tak percaya

Adakah ku bermimpi

Mimpi di siang hari

Dirimu... telah lama ku nantikan

Wajah yang bermain

Di mimpi-mimpiku



Hidupku.. kini bagaikan penjara

Tanpamu di sisi tak bermakna oh..oh..

Mungkinkah akan terjadi

Dirimu aku miliki



Berilah tanda kepastianmu

Namun jika tak tercapai

Harapanku

Selama hayat dirimu tetapku sanjungi



Semoga tuhan akan terus panjangkan jodoh kami sehingga akhir hayat...sihat dan dimurahkan rezeki....serta dikurniakan anak-anak yang bijak berguna kepada bangsa dan agama....amin....






No comments:

Post a Comment